Gold

Gold
Buy at up to 20% discount from Amazon

Pages

לפלסטינים אין תמיכה ערבית מרכזית בירושלים

החלטתו החשובה של מר טראמפ על ירושלים:



מר טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל והורה על תחילת תהליך העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. 

על פי דיווחי החדשות, ויתור על המעבר, שנחתם כל שישה חודשים על ידי נשיאים אמריקאים, ב -1 בדצמבר, לא נחתם על ידי מר טראמפ. 


תגובת מדינות ערב:



ב -24 השעות הראשונות לאחר שנשיא ארה"ב הודיע ​​על הכרת ירושלים כבירת ישראל, רק מלך ירדן, עבדאללה, ונשיא טורקיה, טייפ ארדואן, יצאו בתוקף נגד ההכרה האמריקאית.

חברי מועצת הביטחון של האו"ם בישיבה ביום שישי, בריטניה ורוב חברי האיחוד האירופי גינו גם את החלטת ארה"ב.

שרי החוץ של 22 מדינות ערביות, אשר נפגשו בבירת מצרים, קהיר, כינו אתמול את החלטתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להכיר בירושלים כבירת ישראל "מסוכנת ובלתי מקובלת" ו"מתקפה בוטה על פתרון מדיני "לסכסוך הישראלי-פלסטיני.


מדינות ערביות רבות גינו את המעשה הפרו-ישראלי של טראמפ, אך אינן מתנגדות לו באופן פעיל. למדינות ערביות ומפרץיות רבות, פלסטין אינה הנושא הערבי הראשון. הם מעוניינים בפיתוח ובחופש, ואינם רוצים להתעמת עם ישראל באופן צבאי ולא להרגיז את ארצות הברית.

סעודיה היוזמה:




לפני הכרזתו של מר טראמפ, הציעה הצעה סעודית ליוזמת שלום בין ישראלים לפלסטינים את הכפר אבו דיס כבירתה העתידית של פלסטין במקום את ירושלים המזרחית, מה שגרם לכעס רחב.


לדברי מקורות ישראליים, הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס קיבל אולטימטום מהנסיך הכתר מוחמד סלמאן, לאחר שהוזמן לפגישה בשבוע שעבר. לבקשת ארה"ב, בן סלמאן אמר לעבאס כי עליו להסכים להסכם השלום הישראלי-פלסטיני של דונלד טראמפ או להתפטר.

  תגובת העם הערבי והמוסלמי:


עבור העולם הערבי והמוסלמי רחב, ירושלים היא סוגיה רגשית. יש מחאה ספונטנית עולמית נגד ארה"ב וישראל, אבל לא חזקה 
מספיק כצפוי.

המשטרים הערביים אינם רציניים וההצהרות הן רק לצריכה הציבורית, שכן האנשים כועסים בבירור, כפי שהוכח בכל העולם. בעוד הליגה הערבית אינה יכולה לפעול, עליהם להיות מוכנים להתמודד עם מחאה ואלימות ברחוב, וכמה התקפות פתע מצד ארגונים קיצוניים.


תגובה פלסטינית:



הפלסטינים רוצים להפוך את ירושלים המזרחית לבירת פלסטין. לכן כל מהלך שישלול זאת יתנגד אם מדינות ערביות אחרות יעזרו להן או לא.

המצב במדינה הוא דליק מספיק כדי להצית בכל עת. הטרור נגד ישראל הוא תמיד על הקלפים. לא ניתן לשלול את ההמון הפלסטיני שתוקף את כוחות הביטחון הישראליים.